1 Temmuz 2012 Pazar

Neden Göktürk?

Gündem diye nitelendirilen olayların gündemde kalma süresi 1 - 2 gün olsa da, şu aralar gündemde olan olaylardan birisi diye başlayacağım. Bilindiği üzere yabancılar tarafından ( Fransa ) yapılan ilk Türk uydusu yapım aşamasında.
İsrail'i izleyecek mi, izlemeyecek mi tartışmaları kısa sürede olsa gündemde idi.  
Türk mühendislerin üretim aşamasında yer almaması insanın aklına '' Ne kadar güvenilir ve yeterli kapasiteye sahip olacak mı?'' fikri gelse de, Türk mühendisi olsa da değişen bir şey olamayacaktı diyerek konuyu magazine bağlıyorum.
6 yaşında ki yeğenime bu haberi verdiğimiz zaman hem adaş olduklarına sevinmiş, hemde düşündürücü bir cevap vermişti.
'' Ama uzay, gök yüzünün dışında. Neden Uzaytürk yerine Göktürk koymuşlar? '' oldu. 
''İlk kurulan Türk devletinin adı Göktürk olduğu için ilk gönderilen uydunun adını da Göktürk koymuşlar'' 
diye kendi çapımızda açıklama yaptık. 
''Tamam işte, bende öyle diyorum Uzaytürk olmalıydı'' diyerek fikrini savundu. ''büyü Uzaytürk'ü sen yap''  diyerek işin içinden çıktık, küçüçük zihninde neler kurar bilemeyiz tabi ki.

Esenkalın...

2 yorum:

  1. merhaba...bloğunu yeni keşfettim ..tekrar ziyaretine gelirim...zamamım şu an kısıtlı..
    ismin dikkatimi çekti bende acemiyim blogda..
    mayıs sonu başladım...geliştirmem gereken çok şey var..ama senin ki ni beğendim doğrusu..
    hoşçakal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoş geldiniz. Sizin blogunuzda gayet güzel olmuş

      Sil

Sizden alalım bir fikir....