5 Temmuz 2012 Perşembe

Soslar

Tatlılardan daha ziyade baharatlı, acılı yemekleri daha çok sevmişimdir. Doğu mutfağı mesela bayılırım. Muşlu bir ev arkadaşım vardı. Tatil dönüşlerinde soğanlı bir köfte getirirdi. E mübarek tarifinide getir, bizde yapalım di mi?

Akşam arkadaşa oturmaya gitmiştik eve dönünce saat 11 olmuştu. Aklıma koymuşum ya yapacağım hemen girdim mutfağa.

Muammara 


2 adet kırmızı biber ( normal de közlenmiş olmalı ama ben uğraşmadım),
100 gr ceviz içi ( bir avuç yeterli )
2 adet domates,
yarım demet taze nane, maydanoz
1 diş sarımsak
1 çorba kaşık nar ekşisi, 1 tatlı kaşığı pul biber
3 çorba kaşığı biber salçası (ben domates salçası koydum ) Tüm malzemeleri blenderde ayrı ayrı kıyıp, harmanladım. Çok güzel oldu.

Oktay ustanın mısırlı acılı sosu
Tarifi kitaptan aldım. Domatesli sos diye başlık atılmış ama tarif içinde kendine rastlanmıyor. Netten bakayım dedim herkes aynı yerden kes- kopyala yapmış.




Yazmakla uğraşmayacağım tarif aynen bu şekilde  sadece iki domates eklemiştim. Baktım kitaptaki gibi gözükmüyor. 2 adet kırmızı biberi ve 4-5 adet turşuluk biberi hemen blenderden geçirdim. Başlangıç için iyi olsa da istediğim tadı tutturamadım.

Ha birde kendi çapımda naneli, dere otlu bir iceçek yapayım dedim ( yalnız cacık değil ). Acı sos için kullandığım blenderde yoğurdu da çırpıp ablamın dibinde bittim. .''Nane rahatlatır, yoğurtta laktik asit var, iyi uyursun'' diye :(  önceden kalmış biber turşusu tadını unuttum tabi. Devama gerek var mı?


yeşil sağanlı acı sos


1 kase yoğurdun içine; 3 kaşık yağ, 2 adet yeşil soğan, bir tutam dereotu ve maydanoz

 Tarifin altında tüm yeşil salatalarda kullanılabilir yazıyor. Baktım olaçak gibi değil bir salatalık rendesi ile oldu  cacık oh mis gibi.

Afiyet bal şeker olsun. Yeni tariflere önerilere açığım.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....