18 Aralık 2012 Salı

Türkiye'de Öteki Olmak

Kitabı ilk olarak ablamdan duymuştum. İlk çıktığı zaman konferansına gitmişlerdi. Ablam bahsettiği zaman aklımın bir köşesine yazmıştım ama okumak nasip olmamıştı. 



Türkiye de öteki olmak deyince aşağı yukarı içeriğini tahmin edebiliyoruz. Toplum mühendisliği çok güzel çalışmış (!) o yüzden içeriğinden tahmin etmekte zorlanmıyoruz.
Yazarı daha önce duymamıştım. Röportajda adı geçen şahısları da pek bilmiyorum diyemem. Adlarını medyadan duyuyoruz.

Uzatmadan kısaca bahsetmek gerekirse; öteki olarak nitelendirilen gruptan kişilerle röpartajlardan oluşuyor. Duygu tam olarak verilememiş olsa da fikir sahibi olunması acısından okunması gerekir. Röportaj olunca sadece sorulan sorulara cevap veriliyor. Birde sorulmayan gercekler var ki o kısımlar baya tartışılır. 

Kısaca kimler var?

Yahudi olmak; Mario Levi

Yazarı ilk defa duyduğumu itiraf etmem gerek. En kısa zamanda bir eserini okuyacağım.Resmi web sitesi için tık tık

Rum olmak; Yorgo Stetanopulos

Elktirik mühendisi olan Yorgo Stetanopulos Işık Üniversitesinde halen daha  dekanlık yapmakta.

Başörtülü olmak; Hilal Kaplan

Halen daha Taraf gazetesinde köşe yazarlığı yapmakta. İlgilenen olursa tık tık

Ermeni olmak; Arus Yumul

İstanbul Bilgi Üniversitesinde Sosyoloji bölümünde Öğretim görevlisi

Süryani olmak; Zeki Basatemir

Pek çok sosyal aktivitelere katılan Zeki Basatemir, Marmara Üniversitesi işletme mezunu ve dış ticaretle uğraşıyor.

Kürt olmak; Altan Tan

Yeni zemin, Sözleşme dergileri ile Demokrasi, Yeni Gündem, Yeni Şafak, Zaman, Özgür Politika, Özgün duruş, Star gazetesinde yazıları yayınlandı. Kitabı 2009 yılında timaş yayınlarından çıktı.

Alevi olmak; Reha Çamuroğlu

Boğaziçi Üniversitesi Tarih bölümü bitirdi. 12 telif ve 2 tercüme eseri yayınlandı.
En kısa zamanda bir kitabını okumayı düşünüyorum. 

Çingene olmak; Aydın Elbasan

Piri Reis Üniversitesinde  Halk dansları eğitimi vermekte.

Özetle kitap okunmalı, okutulmalı.

Keyifli okumalar.

Not: Kullandığım pc den yorum yazamıyorum. O yüzden yorumlara cevap vermekte gecikebilirim.    

2 yorum:

  1. Okumak isteyeceğim bir kitap.Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebi yönü olmasa da ötekileştirdiğimiz insanların düşüncelerini bilmek acısından muhakkak okumalı.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....