15 Ağustos 2013 Perşembe

Madam Bovary- Gustave Flaubert

Okuma şenliği bahanesi ile menekşe abladan gelen kitapları bitirmeye çalışıyorum. Çoook öncelerden okumuştum ama hatırlamıyorum. Bu derece uyuz olduğunu hatırlasam tekrar okur muydum bilemedim şimdi. 
O kadar değil tabi ki okurdum. 


Kitaba nasıl uyuz oldum anlatamam. Emma'ya ayrı kızıyorum, eşine ayrı. Ne olur sanki otursa evinde evinin hanımı olsa, eşi de az ilgili olsa. 
Kayın valide misali ''az biraz iş yapsın, kafası meşgul olsun'' diyeceğim bende. İnsan boş durunca saçma sapan düşüncelere kapılabiliyor. Garibim emma Kitap okumaktan beyni sulanmış ( kitap okumak ne kötü alışkanlıkmışda fark edememişiz! ), durup durup kapris yapıyor. O yüzden kitap okumaması lazım. Bu güzel tespit kayınvalideye ait. Tamam Emmaya acıdım ama yaptıklarını haklı çıkarmıyor. 
Olan küçük kıza oldu garibim. 
Kitap hakkında daha fazla yorum yapmayaçağım. Dili güzel ama konuya uyuz oldum. Neden yasaklanmış olduğunu anlayabiliyorum. Anlamadığım o devirde insanlar çok mu müsbetmiş ki tepki çekmiş. 
Yine yasaklasınlar, yasaklasınlar ki benim gibiler okuyup sinir olmasın :)

Herkese keyifli okumalar. 
Esenkalın. 

1 yorum:

  1. hehehe yanlış hatırlamıyorsam bu kitabı çoookkk önceden okumuştum ama şu an konusunu bile hatırlamıyorum..
    bir bakacağım ama seni bu kadar kızdıran nedir :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....