6 Ağustos 2013 Salı

Osmanlı Padişahlarında Peygamber Sevgisi - Cemalnur Sargut

Cemalnur Sargutu pek çok tv programında görmüşüzdür. Kibar, naif duruşu hep ilgimi çekmiştir. Aklımda kitaplarını okumak vardı. Babam bir kitabını almıştı tam okumaya niyetlendim arkadaş istedi. Normalde hızlı okuyan birisi olduğu için babama sormadan verdim. Yaklaşık 5 aydır kitap geri gelmedi. Aksi gibi babam kitabı sorup duruyor. Kendisinden birisi kitap istese hemen hediye eder ben verdim ya kıymete bindi isteyip duruyor.  Arkadaşı da arayıp sormuyorum kitap istesem ayıp olur. Özetle adını bile hatırlamadığım kitap yalan oldu.


 Memleketten kuzenin geldi yaz boyu bizde kalacak. Ablası kitabı tavsiye etmiş bende var sende al demiş (ablası kitaplarını kimse ile paylaşmaz da). Fuara gitmişken aldık  çantasında dolaştırıyordu bende ''sen ver ben iki günde okurum'' dedim. Bir günde okudum. 220 sayfa çabucak bitiyor. 

Kitabı beğendim mi derseniz biraz yüzeysel buldum. Kitabın içeriğinde pek çok kitap okudum, program dinledim. O yüzden bana yavan geldi. Bazı bölümlerin duygusu güzel verilmişken diğer bölümler başka birisi tarafından yazılmış hissi veriyor. 
Kitabın sonunda Padişahların kasideleri var.  Sanki baskıya yetiştirmek için bir takım beyitlerin açıklaması verilmiş bir kısmı verilmemiş.
Özetle bu tarz kitaplar okumayan/okumamış kişiler için güzel, tavsiye edilebilir. 
Yok ben kendimi bildim bileli padişah menkibeleri dinlerim/okurum diyorsanız. Bilindik hikayelerin özet hali. 
Siz en iyisi okuyun bir şey kaybetmezsiniz. Belkide benim gibi düşünmezsiniz.

Esenkalın. 

4 yorum:

  1. baksana bu yazarın çok kitabını görüyorum. hiç okumadım. yeni kitabı çıkınca iyise bana sölesene okuyim yaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son Ayetel Kürsü kitabı vardı. Hatta biz alırken ''yazarından imzalı son kitap'' diye satmak istediler. İzdiham olmasın diye önceden imzalamış standa koymuşlar. Adıma özel not yoksa imzalı olmasının bir önemi yok dedim, almadık.

      Sil
    2. piki tamam. son kitabı buysa alır okurum. imza beni de hiç ilgilendirmez valla.
      :)

      Sil
  2. Bayramınız mübarek olsun inş. sapORsaman arkadaşım...
    Senin siteye girince şu dizeler aklıma gelir....

    herkes yahşi ben yaman herkes buğday men saman...

    Sevgiler saygılar... =)))

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....