18 Ekim 2013 Cuma

Uyumsuz Defne Kaman'in Maceralari: Su- Buket Uzuner -

Kitabı bayramdan önce bitirdim. Elimdeki kitabı bitirdikten sonra ikisini birlikte yayınlayacaktım. Baktım kitap bitmiyor. Okuduklarımı unutmadan paylaşıvereyim dedim. 
Kitabı okumayan kalmamıştır diye düşünüyorum. 
Ben neden bugüne bıraktım bilmiyorum?  Yıllar önce yazarın Uzun Beyaz Bulut: Gelibolu adlı kitabını okumuş ve beğenmiştim. Başka bir kitabını okumayı niyetliydim ama fırsatım olmamıştı. 
Kısmet bugüne imiş. 


Kitap kahramanları kendi başına kitap olacak tipte.
Baş kahramanımız uyumsuz defne adı üstünde. Kendisi gazeteci, üzerinde çalıştığı olaydan dolayı ortalardan kayboluyor. Onu merak eden otacı büyükanne ve merek etmiş gibi davranan anne ve abla... 
Onu bulmaya çalışan izinli bir polis ve neden kendini dükkanına kapattığı mechul olan sahaf Sebahat. 
Kitabı iki günde okudum gayet akıcı. Daha erkende biterdi de ben ablamlar ile aynı odayı paylaştığım için bu hızda okuyorum. Son 60 sayfasını bitirmeye niyetlendim ablam ışığı kapamamı isteyince bıraktım. Sahura kalkmışken kitabı birireyim dedim. Babam gördü gece gece ne yapıyon dedi. Ben ezanı bekliyorum dedim. Gecenin bir vakti kalkmışsın Ttececcut kıl, Kuran oku dimi? Yok aklım bir yerde kalmamalı. Ezana kadar kitabı bitirdim. Ablamın ruhu bile duymadı. 

Kitapta açıklanmayan birkaç nokta vardı. Bir sonraki kitaplarda açıklığa kavuşur mu bilmiyorum. 
Özetle kitabı tavsiye ederim, gecikmeden okuyun efendim. 
Esenkalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizden alalım bir fikir....