21 Ocak 2014 Salı

Müşahedat - Ahmet Mithat Efendi

Kendi bilgisayarım sürekli sorun çıkarsa da kendisine alışığım, rahat olmasa da yazılarımı yazıyordum. Bir haftadır abimdeyim,  daha önce fark etmemiştim ne çok ''n'' harfini kullanıyormuşuz. Bir yazı yazmak istedim burnumdan geldi. Klavyenin harfi yok işin yoksa kes kopyala. 

Uzun zamandır Türk klasiklerinden okumayı düşünüyordum. Geçen yıl bu zamanlar ( tamam tamam bu zamanlar değil, mayısta ) çengiyi okuduğum için Ahmet Mithat Efendiden daha ziyade Refik Halid Karay düşünüyordum. Kitap bulamayınca Müşahedat'a başlamış bulundum. Başlar biraz ağır gelse de daha sonra yazarın tarzını anlayınca zorlanmadan okunuyor. 
 alıntı

 “kırk beygir gücünde yazı makinesi” diye bilinen yazarın pek çok eseri mevcut olsa da ben sadece 3 tanesini okumuşum :( 

Yazarımız yazım aşamasında ki romanı ve bu romana konu olan birbirinden farklı kişiler etrafında dönüyor kitap. 
Cahillik ve onun getirdiği sefillik bu kitapta da mevcut. 
O devirde mirasyediler çok mu meşhurdu acaba? Çengide de miras yedi tüm varlığını tükettikten sonra düzgün iş sahibi oluyordu. 

Bu arada çok fazla yazım hatası vardı. İlk başlarda ayırma çizgilerini düzelttim ama sonu gelmiyor. Daha önce bu yayın evini okudum mu  ( kum saati yayınları) hatırlamıyorum. Belki sadece bu kitap böyledir başka kitaplara da bakmak lazım. 

Kitap güzeldi tavsiye ederim. 
Esenkalın efendim.

2 yorum:

  1. n harfi ha.
    :)

    ahmet mithat okumadım ama türk klasiklerini okuyorum pek de severim.
    mesela araba sevdası.
    tanpınar romanları vb.

    bloguma baksan yaaaaa.
    gördün müü.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Bu tarz kitapları her zaman sevmişimdir.Teşekkürler,notumu aldım.

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....