25 Mart 2014 Salı

Istanbul Tasarım Merkezi - Serap Ekizler Sönmez

İstanbul tasarım merkezinin seminerlerini, atölye çalışmalarını internet üzerinden takip ediyordum lakin mesafeden dolayı gidemiyordum. Nasıl oldu ise dün Menekse abla ile gidelim dedik.
Yer olarak biraz ara sokaklarda kalıyor ama bulması kolay.


Program 18:30 da başlıyor. Menekşe abla işten çıkıp geldiği için ucu ucuna yetiştik. Çok az kişi vardı. Birebir oturduk desem yeri.

Konuşmacının  İslam mimarisinde geometrik desenler üzerine çalıştığını az çok biliyordum mart ayı konusu kimyadaki kristal sistemlerin geometrik desenlerle paralelliği idi. 
Program başlamadan kimyacı var mı? diye sorulunca bir an organik kimyadan soru gelecek sandım. Tamam okul zamanı organik kimyam iyiydi ama aradan kaç asır geçmiş :)


Sunumdan sonra öğrendiklerimizi uygulamaya döktük. Resme bakınca dökemediğimi fark ettim :)
Minik olana kafes sistemi deniyor. Olayı tam anlayamadım. Namazda geçiyordu diye soramadım. Sadece ilk altıgeni gösterdim.  

Tasarım merkezinde ilginç atölyeler var. Yeteneğim olsaydı eskiz atölyesine gitmek isterdim. 
Yeteneğim ve vaktim var diyorsanız Osmanlı Mimarisini çizerek ve gezerek öğrenmenizi tavsiye ederim. 

Daha geniş zamanda gidip bina çevresini gezmek istiyorum. 
Benden bu kadar, Birazcık çizim mi çalışsam ne :)
Esenkalın efendim. 

1 yorum:

  1. İstanbul'a yerleşmek istiyorum sırf bu tip atölyeler yüzünden.

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....