3 Haziran 2014 Salı

Öğretmen Öğretir Her Şey


Bilmem bilir misiniz Ali Rıza Binboğa'nın ''Öğretmen Öğretir Her Şey'' diye başlayan bir şarkısı vardır?
Öğrencileri minik minik sıralara oturtmuşlar, tepelerinde leylek bacaklı bir adam
 ''Öğretmen Öğretir Her Şey A, B, C''
Dersiniz çocuklar silah zoru ile oturmuşlar, o kadar duygusuzlar.
Üniversitede iken klibi izler izler gülerdik, ne delilik!
Bakmayın klibe güldüğüme hep öğretmen olmak istemişimdir. 
Kendi okul resmimi bulamadım amcamlarla idare edin.

Çocukken köy öğretmeni olmak isterdim, bizim öğretmenlerimiz yüzmemize izin vermezdi ben öğretmen olunca izin verecektim. Kitapları temiz kullanmadı diye dövmeyecektim. Küçükken pek çok hayallerim vardı, büyüdüm hepsi uçtu gitti.

Öğretmende olmadım. 
Tamam öğretmen olamadım ama öğretmen olmama engel değil deyip ücretli öğretmenliğe başvurdum. 
Meğersem ücretli öğretmenlikte torpille oluyormuş.
Kimyacı arkadaş ''bizim yan okulda kimyacı açığı var, konuşayım da oraya gel'' dedi. Bende bir kimya mühendisi olarak kimya sevmediğimi matematik yada fen bilgisi istediğimi söyledim konu kapandı. 
Güz dönemi bitti bahar geldi, ücretli öğretmenliğe başvurduğumu bile unutmuşken aradılar ''çalışır mısınız? '' diye. Bir takım olaylardan sonra ücretli öğretmenlikte de nasibim yokmuş derken bir okuldan aradılar ''ders saati az gelir misiniz?'' Evim yakın diye kabul ettim. 
Başlarda çok zorlandım.
Ben o yollardan geçeli çoook uzun zaman geçmiş ve yeni nesil bizden farklı. 
Yeni nesili farklı kılan yetişkinleri unutmamakta gerek. Aa yetişkinmi dedim? Yetişkin tanımı tam olarak ne ki?
İkinci haftamda gelip ''benim kızın sınıfın en başarılısı o bile anlamıyorsa hiç kimse anlamaz'' diyen mi yetişkin. Ağzımı dahi açamam izin vermeyip yetersiz olduğumu çemkiren veli mi yetişkin. 
Açıklama yaptıktan sonra siz beni yanlış anladınız diye ilk söylediği saçmalıkları yok sayan mı yetişkin. Başka velilerin konuşmasına müsaade etmeden, öğretmeni dinlemeden konuşan mıdır yetişkin. 
İlk başlarda bu veliye kızmıştım daha sonra çocuğa acıdım. Baskıdan mıdır bilinmez onca çabasına rağmen sınıfın  en  başarılısı değil. 
Bu yazıyı yazmama sebep olan veli tabi ki  bu adam değil.


Millet vekilinin  akrabası olan bir çocuk var. Şımarık bir şey.
Bir de onu şımartan anası var.
Derste aramış açmayınca mesaj atmış. &C den M.K nin annesiyim bana çağrı gönderim ben sizi arayacağım diye. Benim bakiyem yok mu neden ben dönemiyorum. Daha doğrusu neden benim özelimden arıyor. Millet vekili F.K bizim okulla ilgileniyor ziyarete geliyor anladım da bu benim özel numaramı almasını gerektirmiyor. O vakıt yeni olduğum için kim kimdir bilmiyorum. Kadın ''Havaalanında çalışıyorum, doğum iznine ayrıldım çocuktan dolayı gelemeyeceğim bla bla bla...''
Kadına özelden aramaması gerektiğini söyledim, kızının şımarıklıklarından bahsettim kapattım. Olay bitti sanıyordum ki bitmemiş. 
Dönem sonu geldi veli aradı kendisinin boğaz içi fizik ve bilgisayar mezunu olduğunu belirttikten sonra kızının  ilk defa 65 aldığını o yüzden  kağıtlara bakması gerektiğini, perşembe geleceğini bildirdi. 
Daha öncede veli geldi kağıtlara baktı, gayet normal. Bu hatun okulu aramış olmalı ki benim çarşamba okulda olmadığımı biliyor. 
Bir veli olarak kağıtları görmek istemesini anlıyorum da hava alanında çalışıyorum, şuradan mezunum muhabbeti ne şimdi. Benim için esnaf olan veliden farkın yok. İki çocuğu da sınıf performansına göre değerlendireceğim,  anasının babasının durumuna göre değil. 

Bende özgeçmişimin çıktısını alıp boynuma mı assam. 
Kadının gözünde yine ezik olurum kadın Boğaziçi mezunu olduğunu söyledi. Şimdi Kocaelide neymiş, Osmangazi nerdeymiş demesim. 
Peh çokta umursarım. 
Evet kendi işimi yapmıyorum. İlk başlarda bu durum canımı sıkıyordu daha sonra haketmediği halde bir yerlere gelen kişileri görünce onlarla aynı kefeye koyulmadığım içim halime şükrettim. 

Bu kadar uzun yazıyı kimse okumaz biliyorum ama ben yazınca rahatladım. Bakalım perşembe beni neler bekliyor. 
Dualarınızı bekliyorum, Hem veli ile birbirimizi yemememiz için hemde hak ettiğim işi bulabilmem için.
Esenkalın efendim. 


6 yorum:

  1. öğretmen olmanın çilesi de başkaymış buradan okuduklarıma bakaılırsa. Bize öğretmenlik nasıl anlatılıyor bilir misiniz hocam? gökten kar yağsa yatıyorlar, 3 ay çlışmıyorlar, ohh hafta sonları da tatil olarak anlatılıyor. Bilmiyorlar ki hocanın çektiği dert dert değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel sektörle kıyaslayınca rahat olduklarını söylemem gerekiyor.

      Sil
  2. 14 yaşındaydım tek hayalim köy öğretmenliği yapmaktı şimdi 33 yaşındayım yıllar koşar adımlarla geçti öğretmen olamadım çok üzüldüm yıllarca sınavlara girdim çıktım olmadı ama şimdi bu yazı okumadan öncede okuduktan sonrada fikrim aynı iyiki öğretmen değilim hiç bir şey benim hayalini kurduğum zaman ki gibi değil ne öğrenci ne de veli ama içimde hala bir ince sızıdır ben öğretmen olsam belki değiştirebilirdim yeni düzeni diye kolay gelsin öğretmenim dualarım sizinle

    YanıtlaSil
  3. Öğretmen olmak çok zor , veliliğimin 8. yılında çok net söylüyorum , başladığımız yıl da anasınıfı öğretmenimize söylemiştim.Evde 1-2 çocuğu kaldıramıyoruz an geliyor , onlar en az 20 çocukla ne yapsınlar, ne yapsalar zaten yaranamayacaklar.Bir akıllı muhakkak çıkacak çünkü , hatta çok daha fazlası .4 yıl da sınıf anneliği yaptım ve inanın velilere dert anlatamadım.Çocukları geçtim ama kesinlikle velilerin eğitime ihtiyacı var hem de tez elden .Allah sabır versin hem çok zor hem de kutsal bir meslek , umuyorum en arzu ettiğiniz şey olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Velilere dert anlatamama mevcusunda haklısınız. Öğretmenliğe başladım ikinci hafta veli toplantısı var. Şok geçirdim nasıl insanlar var diye. Birde sınav sonrası kapıları aşkındıran veliler var.

      Sil
  4. Bu vakitten sonra bende öğretmen olmak istiyorum, uğraşsam olur muyum :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....