2 Ağustos 2014 Cumartesi

Siyasetname- Nizamülmülk

Kitap yazılarını tek tek yazmayıp toplu şekilde yazmaya karar vermiştim.  Kitaba o kadar kızdım ki hemen post hazırladım.  
Halbuki yorumlanmayı bekleyen iki kitap var.

Kitap yorumlarını toplu yazınca istediğim her alanda etiketleme yapamıyorum.  Bir bende mi sorun çıkıyor yoksa genel mi?


Iki sene önce beyazit kitap fuarindan alınan bir kitap daha. Alırken çok merak ederek almıştım.  
Malesef ki beklentilerimi karşılamadı.  Başlarda iyi gidiyordu. 

Kitapta kadına karşı yaklaşımı beğenmediğim için bir kopukluk başladı.
Hepimizin bildiği üzere peyganber efendimiz, her konuda eşlerinin fikrini alip uygulamaya koymustur. 
Yazar ise kafasından hadis uydurmuş. 
"Islerinizi kadınlarla meşvered ediniz. "Böyle olmalı" dediklerinin aksini yapınız. "
Var mı böyle saçmalık!
Gerek islam öncesi,  gerekse islamiyetten önce Türkler her zaman kadına değer vermişler ve meclislerinde söz hakkı tanımışlardır.  Eski Türklerde önem arzeden konulara "analık hakkı" dendiği ve "tanrı hakkı" ile eşit ölçüde değer verildiği bilinen konulardır. 
Yazar Iranlı olduğu için Türk toplumunda kadına verilen önemi bilememiş.

  Sürekli şarap meclislerinin olması da kitabın ciddiyeti konusunda şüphelerimi artırdı.  Islam dünyası diye adlandırılan bir kesimde şarap ne alaka.

Nizamülmülk Iranlı, kitapta pek çok inanıştan ( mezhep diye geçiyor, ben ise  4 hak mezhep dışındakiler mezhep diyemeyeceğim) bahsediliyor. Acaba yazar hangi inanış temsil ediyor. 
Hak olan bir mezhep olamaz.  

Siyaset alanında kitap belki öncü eserlerdendir. Ben son kısımlardan dolayı sevemedim. Konuya hakim olmayanlar okumasın derim. Yoksa okudukları ile yanlış hüküm verebilir.

Internet aleminde yapılan yorumlara bakayım dedim. Şaşırdım, galiba yanlış kitabı okumuşum!  Kitapta Selçuklular hakkında bilgi bulacağınızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz.  Daha önceki devirleri anlatıyor.  Internet yorumlarına aldanmayın.
Yazar hakkında pek çok övgüler var. Pek çok alanda ilklerin öncüsü! Beklide öyledir, ben şuanda uyuz oldum o yüzden övücü cümleler kuramayacağım.

Benden bu kadar, esenkalın. 

2 yorum:

  1. olur bazen öyle , bir de herkesin bakışı farklı oluyor işte...

    YanıtlaSil
  2. melikşahla kafa kafaya verip şiilik mezhebini seçmişler de ondan:))nizamülmülk zaten islam alimi değil,bir vezir, bir devlet adamıdır.

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....