5 Eylül 2014 Cuma

Albert Camus

Sürekli tekrar ediyorum "bu sene okumadığım yazarlara öncelik tanıyacağım" diye.  Albert Camus da bu yazarlardan biri. 

Beklentim olmadan başladım ve severek iki kitabını okudum.

  Kitapların arasında bir yada iki kitap var. Ard arda aynı yazar, farklılık oluşturmaz diyordum ki ters köşe oldum. 

Ilk olarak yabancı'yı ardından veba yı okudum. Söyleyecek bir şey varsa iki kitabı da ayni yazar yazmış olamaz. 


Yabancıyı okurken karakter nekadar soğuk gelsede yer yer kendinizden bir sey buluyorsunuz. "Aman  olsada olur olmasada olur" dediğimiz pek çok anlar olmuştur. Yabancıyı okuduktan sonra "sonumuz böyle olmamalı,  sen şaşırtma" demek zorunda hissettim.
Karekterin imanında zayıflık var ondan böyle boş diyordum ki son anda içi huzur buldu.


Vebada  ise onca olumsuzluklara rağmen hayatta kalma cabası var, yılmamak var. Gerçi doktor biraz Yabancıyı anımsatıyor. 


Bu arada yabancının sinema uyarlaması varmış. Ilk olarak 1967 yılında italyan yönetmen tarafından daha sonra 2001 yılında Türk yönetmen tarafindan. 
Kim mi?
 Zeki Demirkupuz tarafından,  yazgı olarak.

 İtiraf etmeliyim ki daha önce Zeki Demirkubuz filmi izlemedim.

2 yorum:

  1. Yabancı'yı okudum, bahsi geçen iki film uyarlamasını da izledim. Bence üçü de süper. Yabancı, bizden Aylak Adam ile çok benzer bir kitap. Aynı zamanda Oğuz Atay'ın Beyaz Mantolu Adam diye bir öyküsü var, o da bu tipte.

    Veba'yı okumadım ama bu yorumu yazma sebebim ta kendisi. Ne güzel cildi, kapağı varmış sizinkinin. Çok hoşuma gitti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan kendimi pek cahil hissettim. Filmleri izlemedim neysede kitaplardan birini mi okumaz insan. Daha once Yusuf Atılgan okumuştum. Oğuz Ataydan başlasam fena olmaz.
      Bu arada eski kitapları bende severim. Malesefki benim değil kütüphaneden ödünç. Beyoğlu sahaflar festivalini iple çekiyorum. Bir iki tane nostalji kitap almak isterim.

      Sil

Sizden alalım bir fikir....