5 Ocak 2015 Pazartesi

Yeni yılın ilk kitabı

Aman efendim bu günler yıllarda hiç durmuyor, koşuyor. Hiç sormak yok "bu insancıklar  bu hıza yetişir mi, neler yapar?"
Saka maka yıllar geçiyor yıpratarak.
Yeni yıl gelmişte 5 gün geçirmiş.  Bu beş gün nasıl geçmiş neler yapmışım diye bir baktım. Koca bir HİÇ.  
Boş boş evde oturdum. Birgün çalıştım yine tatil. 
2014 yılında blogumu ihmal ettim okuduğum kitapları dahi yazmadım.  Yeni yılda düzenli blog yazar miyim bilmiyorum, bunu zaman gösterecek.  Şimdiden ilk kitabı yazayım geri belki gelir.
2014 yılında 69 kitap okumuşum.  Bence güzel bir başarı. 2015 de bu istikrarı sağlar mıyım? Cevapsız. 
Geçen seneki hedefim yeni yazarlara öncelik tanımaktı bu seneki hedefim gezi yazıları ve Şark edebiyatı. 
 Henüz bir listem yok, önerilere açığım.  
Aklımda ibni battuta seyehatnamesi var ama masraf yapmakta istemiyorum. Malum kule gibi okunmayı bekleyen kitaplar var.
Yıllar önce Menekşe Ablanın verdiği kitaplar hala okunmadı. Sahaflardan aldığım kitaplara başlamış olsamda henüz yarı olmadı.

 (5 tanesini okumuşum)





 (5 tanesini okumuşum)

(Ay böyle yazınca/resmedince güzel okumuşum diyorum. Hemende şımarıyorum canım)

Bir yerden baslamak lazım dedim ve yaz kampında beri okunmayı bekleyen Sisle gelen yolcu kitabına başladım. 


Yazarın daha önce şeytan yemini adlı kitabını okumuştum.  O kitapta da sonu tahmin edemedim bu kitapta da.
Yuppi içimde bir psikopat yok :)
Efendim koca kitapta kimlik aradık aradık bulamadık. 
Nasıl mı?
 Bir ilaç firması çoklu kişilikler üzerine bir araştırma yapar, kobay olarak bildigimiz fare yada maymunları kullanmaz. Kenarda kıyıda kalmış silik, yalnız karekterleri seçer. Artık onlar sisle gelen bavulsuz birer yolculardır. Geçmişe dair tek bir hatıraları bile yoktur.
 Kahramanımız diğer kişilerden farklı olarak her karekterinde de süper yetenek! Bir yerlerde bir anarmallik olduğunu fark eder ve geçmişin peşine düşer.  Her seferinde farklı bir kişi ile karşılaşır.  Matruşka bebekler gibi. Actıkca yeni kişilik.  Zaten projenin adıda matruşkadır. 
677 sayfayı heyecanla okudum. Her bölüm sonunda yeni bir tahminde bulundum, sonuç fıss. 
Yok artık böyle saçma bir son olamazdı.

Yeni yılda beklentilerim değişti galiba, kolay beğenmiyorum. 
Eskiden Atlas dergisini severek takip ederdim. Şimdi son iki sayısını aldım eskisi gibi heyecanlanmadım.

Yeni kitaba başladım zorla okuyorum. Çok mu sıkıcı ben mi mükemmelli arıyorum bilemedim.
Ben orta yolu bulup kitap okuyacağım.  Siz sevgili okurkar buraya kadar okuduysanız biraz daha sabredip kitap önerisinde bulunur musunuz. Şark edebiyatı ve gezi yazısı düşünüyorum.  Tasavvufda olabilir.
Esenkalın efendim. 

1 yorum:

  1. 69 kitap çok güzel bir başarı bence. Tebrik ederim :)
    Ben şu an Tanrı'nın Unutulan Çocukları'nı okuyorum. Dediğiniz tarzda kitaplar okumadım, okuduysam da hatırlamıyorum maalesef o yüzden yardımcı olamayacağım. Bol bol okumalar :)

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....