3 Mayıs 2015 Pazar

filinta

Normalde dizi izlemem küçük ablam izler ben maydanoz olurum. "Bu kim, ne olmuş, kaç kişi bir kişinin peşinde?" Diyerekten kırk bin adet soru ile kendisini bunaltırım.


Dizi Galata'da geçiyor. 


Galata müşiri olan Filinta Mustafa ve Bıçak Ali daha bebeyken kader yoldaşı olmuşlar. 

Kadı Gıyesettin Hatemi tarafından yetiştirilen iki öksüz büyüyünce Galata'nın en iyi zabıtları olurlar. Tüm davalar şıp diye çözüler.  Ta ki kurulan kumpasla Ali'nin ölüp Mustafa'nın zanlı damgası yediği zamana kadar.  


Kötü adam Boris, hem devletin hemde Mustafa'nın düşmanı. 

Düşmanlık gönül dinler mi?
Boris'in kızı Lara ile Mustafa birbirlerini sevmektedirler.



Baba Boris bu sevdanın engel koyar ama detay vermeyeceğim.


Dizide ortam çok şık. 




 Lara'nın şapkalarına ve Azize'nin kıyafetlerine bayılıyorum. 
Sonradan Süreyya ve Anita karekterleride eklendi. 
Konuyu unut git kıyafetlere bakmaktan. 


Tamam saka yaptım.  Konu gayet izlenebilinecek gibi. Osmanlı'da derin devletten bahsediyor.


 Her konuya büyük bir sakinlikle eğilen kadı her döneme lazım. Birde padişah karekteri var. Eskiden ilgimi çekmezdi, bu dizide dikkat çekiyor.

Dizi hakkında pek çok şey yazılabilir.  Ben burada bırakıyorum.  Siz bir iki bölüme bakın,  devamı gelecektir.



 Iyi seyirler efendim.

2 yorum:

  1. galata mı valla mı. en sevdiğim semt. nerelerinde geçiyo yaaa :)

    ben de medcezir kardeş payı serçe sarayı kara ekmek izliyoom pek keyifle :)

    YanıtlaSil
  2. Blogumda yapacağım ilk hikaye yarışmasında sizi de görmekten onur duyarım.

    www.kurgucuzihnim.com

    YanıtlaSil

Sizden alalım bir fikir....